A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Залуквянський ліцей
імені Іванни Блажкевич
Галицької міської ради

НАКАЗ Про організацію роботи щодо протидії булінгу (цькування) різного роду насильства та затвердження Плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в освітньому середовищі

Дата: 01.09.2023 08:48
Кількість переглядів: 121

ЗАЛУКВЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ІМЕНІ ІВАННИ БЛАЖКЕВИЧ

ГАЛИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

НАКАЗ

 

01.09.2023                                                 с. Залуква                                                №55-о-а

 

Про організацію роботи щодо протидії булінгу (цькування)

різного роду насильства та затвердження Плану заходів,

спрямованих на запобігання та протидію булінгу в освітньому середовищі

 

На виконання наказу МОН України від 28.12.2019 року №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 03.02.2020 року за № 111/34394, листа МОН України від 13.04.2020 року№ 1/9-207 «Роз’яснення щодо застосування наказу МОН України від 28.12.2019 року №1646”, з метою створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти, збереження здоров’я і життя учасників освітнього процесу та протидії булінгу в учнівському середовищі.

 

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в Залуквянському ліцеї ім.І.Блажкевич (Додаток 1).

2. Заступнику директора з виховної роботи КВАСНІЙ Галині Ігорівні:

2.1. Забезпечити виконання затвердженого Плану заходів.

2.2. Запровадити комплексний підхід у сфері запобігання та протидії проявам булінгу, мобінгу.

2.3. До 04.10.2023 року довести до відома усіх учасників освітнього процесу про персональну відповідальність за випадки булінгу з їх боку чи спробу втаємничення таких випадків зі сторони учнів чи дорослих.

3. Затвердити порядок подання заяв про випадок булінгу (цькування) та реагування на доведені випадки (Додаток 2).

4. Затвердити склад комісії з розгляду випадку булінгу (цькування)(Додаток 3).

5. Практичному психологу РАБІК Надії Андріївні та соціальному педагогу ОНІЩУК Наталії Борисівні.

5.1. Регулярно проводити моніторинг безпечності та комфортності освітнього середовища шляхом опитування, анкетування та вжиття відповідних заходів.

5.2. Постійно здійснювати психологічний супровід вихованців ліцею.

5.3. Залучати до проведення просвітницької роботи представників служб у справах дітей, Національної поліції України, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, громадські, батьківські та молодіжні організації.

5.4. Оприлюднити на інформаційному стенді телефони довіри.

5.5. Запровадити консультаційні години, скриньку довіри з означеного питання.

6. Класним керівникам:

6.1. Постійно проводити просвітницьку роботу серед учнів і батьків з питань запобігання

і протидії різного роду насильства та булінгу.

6.2. Негайно повідомляти керівника закладу про випадки булінгу, учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення.

6.3. Посилити контроль за поведінкою учнів на перервах і у позаурочний час відповідно до посадових обов’язків.

6.4. Постійно залучати до співпраці батьківські комітети класів; при можливості використовувати допомогу батьків-спеціалістів правових органів у проведенні роботи з попередження порушення законів учнями.

6.5. Щоденно аналізувати відвідування учнями ліцею, в тому числі і девіантної поведінки, зберігати пояснювальні записки від батьків, довідки про причину відсутності учнів.

6.6. Забезпечити участь учнів у заняттях гуртків і секцій.

7. Педагогу-організатору КУТИНСЬКІЙ Наталії Михайлівні активізувати діяльність учнівського самоврядування.

8. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

 

Директор ліцею                                                         Василь КИРИЛІВ

 

­­­­З наказом  ознайомлені:

____________ Галина КВАСНІЙ

____________ Наталія ОНІЩУК

____________ Надія РАБІК

____________ Наталія КУТИНСЬКА

 

                                                                                                                  Додаток 1 до наказу 

                                                                                                                            від 01.09.2023 № 55-о-а

 

 

 

ПЛАН

заходів щодо профілактики булінгу (цькуванню)

серед учасників освітнього процесу на 2023-2024 навчальний рік

 

№ п/п

Назва заходу

Термін виконання

Відповідальний

1

Працювати над створенням безпечного освітнього середовища, що включає психологічну та фізичну безпеку учасників освітнього середовища

Постійно

Адміністрація ліцею

2

На нарадах розглядати питання профілактики правопорушень, запобігання протидії булінгу в учнівському середовищі, активізації роботи з батьками, стану профілактичної та індивідуальної роботи з дітьми, які потребують особливої педагогічної уваги

2023-2024 н.р.

Заступник директора з виховної роботи

 

3

Розробити План шкільних заходів на рік, затвердити склад комісії. Визначити функціональні обов’язки кожного члена комісії

Вересень-жовтень

 2023 рік

Заступник директора з виховної роботи

 

4

Забезпечити дотримання належних заходів безпеки відповідно до законодавства, організацію безпечного користування мережею Інтернет під час освітнього процесу, контролю за використанням засобів електронних комунікацій малолітніми здобувачами освіти під час освітнього процесу

Протягом навчального року

Адміністрація ліцею

5

Забезпечити виконання Порядку реагування на випадки булінгу відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 28.12.2019 року № 1646: дотримання вимог Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних»

Постійно

Адміністрація ліцею

6

Активізувати роботу учнівського самоврядування (захисника справедливості в шкільному середовищі, який допомагав би захищати права дітей, який вирішував би конфлікти між учнями)

2023-2024 н.р.

Заступник директора з виховної роботи

 

Педагог-організатор

7

Здійснювати моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, з усунення причин булінгу, заходів впливу та корегування відповідних послуг

Щосеместрово

Практичний психолог

соціальний педагог

 

8

Поновити роботу «Скриньок довіри»

Постійно

Практичний психолог

соціальний педагог

 

9

На засіданнях педагогічних рад розглянути виконання державних документів, регіональних програм з даної теми, питання ефективності виховної роботи у закладі освіти

ІІ семестр

2023-2024 н.р.

Заступник директора з виховної роботи

10

На нарадах при директорові розглядати питання активізації роботи з батьками, стану профілактичної та індивідуальної роботи з дітьми, які потребують особливої педагогічної уваги

Щоквартально

Адміністрація ліцею

12

Провести:

- анкетування з діагностики насильства серед учнів 5-8 класів, для вчасного виявлення та реагування на виявлені проблеми;

- анкетування виявлення рівня тривожності з учнями 9-11 класів;

- просвітницькі заходи з вихованцями початкової ланки

Протягом року

Практичний психолог

соціальний педагог

 

13

Проводити методичні об’єднання, нетворкінги класних керівників на яких розглядати питання протидії булінгу в учнівському середовищі, з орієнтовної тематики: «Розв’язання конфліктних ситуацій між вчителями та підлітками», «Моделі позитивного впливу на формування особистості»

Щосеместрово

Заступник директора з виховної роботи

 

Голова МО класних керівників

14

Проводити інтерактивні бесіди, години спілкування, тренінгові заняття з учнями про цінність життя особистості й сенс життя: «Що є цінного в житті молодої людини», «Феномен людини», «Я – це Я», «Мої цінності і пріоритети», «Оволодіваємо навичками толерантного спілкування», «Розвиток ресурсної сфери особистості», «Як побороти стрес і депресію», «Безпечний інтернет: правила поведінки»,  «Плануємо майбутнє», «Толерантність основа взаємостосунків у класних колективах»

Протягом навчального року

Практичний психолог

соціальний педагог

 

15

Проводити «Години психолога» з тренінговими заняттями з учнями на теми: «Навчання конструктивних поведінкових реакцій у проблемних ситуаціях (тренінг проблемно-вирішальної поведінки), «Навчання технікам керування емоціями, зняття м’язового та емоційного напруження», «Розвиток позитивної самооцінки та цінності особистості», «Психологічні техніки особистісного зростання», години спілкування з психологом, соціальним педагогом щодо виховання соціально активної особистості, формування ціннісних орієнтирів, навичок здорового способу життя та профілактики булінгу серед підлітків

Протягом року

Практичний психолог

соціальний педагог

 

16

Оновити інформаційні куточки з методичною літературою, інформацією про телефон довіри, даними про адреси і режим роботи спеціалізованих лікарень, психологічних центрів допомоги, інших фахівців

До 15.10.2023 року

 

Заступник директора з виховної роботи

 Практичний психолог

соціальний педагог

17

Проводити батьківські лекторії з метою підвищення психологічної компетентності батьків  щодо можливого негативного впливу Інтернет-ресурсів на психоемоційний стан та особливості розвитку дітей та підлітків (з орієнтовної тематики «Сім’я, освітній заклад – єдиний простір виховання та навчання дітей», «Дитяча агресивність. Чи вміємо ми слухати своїх дітей?», «Агресія в Інтернеті або кібербулінг»

Протягом року

Практичний психолог

соціальний педагог

Класні керівники 1-11 класів

18

Проводити індивідуальну роботу з батьками щодо врахування психолого-педагогічних особливостей дітей для створення системи адекватних виховних впливів з метою покращення психологічного мікроклімату в сім’ї

Постійно

Практичний психолог

соціальний педагог

19

Організувати проходження педагогами онлайн-курсів зі створення безпечного освітнього середовища на платформах Edera, Prometheus та ін

Протягом року

Заступник директора з виховної роботи

 

20

Оновлювати інформацію з даної тематики на сайтах закладу освіти

Протягом року

Вчителі інформатики

21

Запрошувати представника сектору ювенальної превенції відділення поліції  (м. Галич) (за згодою) для роз’яснювальної роботи та профілактики правопорушень, запобігання та протидії булінгу в учнівському середовищі

Протягом навчального року

Заступник директора з виховної роботи

 

 

 

                                                                                                                                            Додаток 2 до наказу

                                                                                                                                                         від 01.09.2023 № 55-о-а

 

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу.

1. Якщо педагог або інший працівник закладу освіти (інший учасник освітнього процесу) став свідком булінгу, він інформує керівника закладу освіти у письмовій чи усній формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації, незалежно від того, поскаржилась йому жертва булінгу чи ні; або ж аналогічно після отримання звернення дитини.

2. Учасником освітнього процесу(учні, вчителі, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява, де вказується інформація щодо джерела її отримання:

- Постраждалий чи свідок булінгу (цькування).

- Підозра про вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками.

- Достовірна інформація від інших осіб.

Часу:

- Як довго триває.

- Одноразовий конфлікт чи відповідні дії носили систематичний характер.

3. Розглянувши заяву, керівник закладу освіти скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) і окреслює подальші дії.

4. Керівник освітнього закладу у строк, який не перевищуї одієї доби, повідомляє батьків особи, яка стала стороною булінгу. За потреби викликає бригаду екстреної медичної допомоги.

5. Комісія, не пізніше трьох робочих днів з дня отримання заяви, проводить розслідування, з’ясовує всі обставини цькування та приймає відовідне рішення.

6. За умови визнання комісією результату розслідування фактом булінгу (цькування), керівник освітнього закладу на протязі однієї доби повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальну поліцію), службу у справах дітей, центр соціальних служб.

7. Рішення комісії з розгляду випадків булінгу реєструється протокольно (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

8. У разі не визнання комісією факту булінгу (цькування) і незгоди з результатами рішення потерпілим (його представником), керівник освітнього закладу рекомендує звернутися постраждалому (його представнику) із заявою до органів Національної поліції України.

9. За будь-якого рішення комісії з розгляду питань випадків булінгу (цькування), керівник закладу освіти забезпечує психологічну підтримку усіх учасників освітнього процесу.

 

Порядок подання та розгляду заяви (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

1. Виявлення факту булінгу (цькування).

1.1. Здобувачі освіти закладу повинні одразу проінформувати (в будь-який доступний спосіб) дорослих (батьків, педагогічних працівників, класного керівника, тощо), представника адміністрації, соціального педагога, практичного психолога, медичну сестру про факт здійснення булінгу (цькування), свідком якого вони стали особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших.

1.2. Педагогічні чи інші працівники закладу освіти повинні повідомити керівника про факт булінгу (цькування) свідком якого вони стали або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками або , про які отримали достовірну інформацію від інших осіб , незалежно від того, чи поскаржилася йому жертва булінгу, чи ні.

2. Повідомлення про факт здійснення булінгу:

3. Невідкладно звернутися з офіційною заявою (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу до керівника закладу освіти.

3.1. Керівник закладу освіти видає організаційний наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), скликає її засідання. До складу комісії входять педагогічні працівники ( у тому числі: психолог, соціальний педагог, батьки постраждалого та булерів, керівник закладу освіти та інші зацікавлені особи.

4. Робота комісії з розгляду випадку булінгу (цькування):

4.1. Визначення кваліфікації випадку:

- Булінг (цькування);

- Одноразовий конфлікт (сварка)/не булінг.

4.2. Надання висновку та аналітичного звіту про розслідування керівнику закладу. Рішення комісії реєструється в окремому журналі і зберігається у паперовому варіанті з оригіналами підписів усіх членів комісії.

5. Прикінцеві заходи щодо розгляду випадків булінгу (цькування):

5.1. Видання підсумкового наказу про наслідки розслідування випадку булінгу (цькування)..

5.2. Направлення відповіді заявнику.

Рекомендації до оформлення заяви

1. Заява подається державною мовою.

2. Чітко вказуються прізвища.

3. Дотримуються вимоги до оформлення реквізитів.

4. Не допускаються виправлення.

5. Зміст заяви пишеться в довільній формі.

 

 

                                                                                                                                              Додаток 3 до наказу

                                                                                                                                                           від 01.09.2023 № 55-о-а

 

 

Склад комісії з розгляду

випадку булінгу (цькування)

 

  • Кирилів В.М.. — голова комісії, директор Залуквянського ліцею ім.І.Блажкевич
  • Кобзар В.О. - заступник голови Ради, ЗДНВР
  • Квасній Г.І.. -  заступник голови Ради, ЗДВР
  • Оніщук Н.Б. - соціальний педагог,секретар комісії
  • Рабік Н.А. - практичний психолог, член комісії
  • Кутинська Н.М. - педагог організатор, член комісії
  • Олійник В.О. - голова батьківського комітету,член комісії
  • Гамлява Б.Д. - медична сестра
  • Представник Сектору ювенальної превенції Галицького відділу поліції (за згодою).
  • Представник Служби у справах дітей (за згодою)

 

Комісії здійснювати свою діяльність у відповідності до наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти».

Упродовж 2023/2024 навчального року

 

 

 

 

 

 

Затверджено

Директор

Залуквянського ліцею

ім. І. Блажкевич

Василь КИРИЛІВ

                                                                                                         ______________

 

Склад комісії з розгляду

випадку булінгу (цькування)

 

  • Кирилів В.М.. — голова комісії, директор Залуквянського ліцею ім.І.Блажкевич
  • Кобзар В.О. - заступник голови Ради, ЗДНВР
  • Квасній Г.І.. -  заступник голови Ради, ЗДВР
  • Оніщук Н.Б. - соціальний педагог,секретар комісії
  • Рабік Н.А. - практичний психолог, член комісії
  • Кутинська Н.М. - педагог організатор, член комісії
  • Олійник В.О. - голова батьківського комітету,член комісії
  • Гамлява Б.Д. - медична сестра
  • Представник Сектору ювенальної превенції Галицького відділу поліції (за згодою).
  • Представник Служби у справах дітей

 

Комісії здійснювати свою діяльність у відповідності до наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти».

Упродовж 2023/2024 навчального року

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора